somewhere in between

Skrevs 2009-08-01 klockan 03:45:19

Chjaaaa, vad kan man säga om sin dag? Inte alls mycket faktiskt fast det har ändå vatt en helt ok dag även om jag har vatt och jobbat eftermiddag (:

Men hur som helst så började dagen med att jag vakna tidigare än vanligt. Usch. Klockan ringde kvart över nio. Hann knappt förstå var jag var innan jag skulle iväg till extraträningen.

Precis innan jag skulle sticka så ringer faster om min kusins påse som jag råkade ta med sist. Min faster skulle tydligen sy om lite kläder eller nått åt min kusin, sutti. Lämnade iaf det.

Dansträningen gick galant. Dock lite halvfå som kom, men det var lika kul ändå. Vi är i princip färdiga med alla danser till de första låtarna nu. Bara att fortsätta kötta på, på låt nummer 2 nu till varje stil.

Stack till ica och skulle endast köpa remouladsås och tacosås, men la även wienerbröd, köttfärs, mjölk och energydrink i korgen. Ganska konstigt. Det blir aldrig som man vill. Man handlar alltid mer än va man ska (:

Jobbet har vatt extremt lugnt idag! Satt uppe och körde fabriken, så blir säckningen imorron. Allt har rullat som en dans på rosor. Det gillar vi starkt!




hahaha stackars dennis tran.
som de retas me honom för att ha kört sönder trucken.
nu använder vi bilden som skrivbordsunderlägg.
ser ni hur böjd den ena gaffeln är? =D


Sitter här nu och funderar över vad jag ska skriva om.
Lite tankar som väser i huvet. Kan ju avslöja lite för er (:

Bloggperiod. Måste bara säga att det känns att alla är inne i en period nu, en period där blogga är den ny trenden. Det har vuxit nått så in enormt och verkar ha blivit riktigt populärt. Alla skaffar det. Många samtidigt också.

Enligt mig så är det mycket friare. Man känner sig så instängd i den lilla rutan på bdb annars. Det blir personligare och man får själv bestämma utseendet på sin sida. På nått sätt känns det bara bättre. Mer hemmavänlig mot folk.

Credits goes to ida. Vill bara påpeka att dem inlägg du skrev idag. De var sick! Blev riktigt extremt fascinerad över de. Väldigt inspirerande. 

Sommar 2008. Du väckte minnen som bara tusan. Saknar dem tiderna.
 & Inlägget du skrev om uppmärksamhet. Hur folk söker uppmärksamheten de inte kan få.. Mycket visa ord från mossy!

checka hennes blogg vet jag! (:
http://idaissabella.bubbleroom.se/

Mina planer för framtiden. Som vi alla vet så ändras ödet hela tiden. Människor förändras. Saker och ting förändras såsom omständigheterna. Beslut som försöker tas blir ett faktum. Jag hade en plan. Det ändrades.

Mina nya beslut är baserade på hur jag känner kring allt för tillfället. 
Jag har ändrat mig om de här me flytten till en ny lägenhet i perstorp.
Jag har ändrat mig om de här med köpa spillrans ny bil.
Jag tänker fortfarande laseroperera mina ögon om jag får lov!
Det är kanske inte alla som visste om dessa planerna. Men men..

Jag har tänkt en del nu på sistone. Över mitt liv. Allting har bara vatt en sån röra. Problem på problem. De tog aldrig slut. Därav lite omorganisering i mitt liv. Band man kämpar för och band man bryter upp med. Sometimes u gotta do, what u gotta do.. Har inte kunnat tänka klart i mitt huve, förrän nu.

& jag ångrar inte en sekund, de vägar jag valde, för det är nu jag känner mig fri. Problemen har jag lagt åt sidan. Orkar inte tänka på de längre. Blir bara jobbigt i det långa loppet. Ibland är det lättare att bara glömma än förlåta. Yes, jag gör exakt va jag vill och vad fan jag känner för, för jag skiter ändå i vad folk tycker.

Man kan vara ute på för djupt vatten och gräva sår som aldrig läker..

Det är på tiden att jag börjar ställa upp för mig själv. Börjar tänka på mig för en gångs skull. Allt jag har stått för. Allt jag har byggt upp här i perstorp har vatt för vännerna. Men i slutändan inser man.. Det är dags att för mig att gå vidare. Det tog bara lite längre tid för min hjärna att koppla det.

Så mina nya planer är att eventuellt
a) flytta ner till malmö, bo hos min kusin tillfälligt, köpa egen lägenhet, jobba här i perstorp så länge och pendla mellan, tills man hittar annat om jag inte väljer att fortsätta med det.

b) bo hos min farfar här i perstorp på min jobbevecka och ner till malmö bo hos min kusin tillfälligt på min frivecka, köpa egen lägenhet, tills man hittar annat om jag inte väljer att fortsätta med det.

Ett extra tillägg till a och b är att spara ihop pengar och tillsammans öppna upp fler restauranger med mina kusiner i framtiden.

c) söka till alla möjliga dansskolor nästa år och audition på fullt allvar. Sedan kolla upp möjligheterna till jobb inom de, men annars plugga vidare inom ekonomi eller civilingenjör.

Slutbeskedet lär mina vänner få veta först.

Nu har jag 16 arbetsdagar kvar att ta ut min semester på. Tanken har slått mig att gå en bartender kurs i grekland / spanien eller en resa till californien och hälsa på min kusin. Det hade inte vatt helt fel? (:

Dags att nanna, godnatt!

kommentarer
Postat av: Ida

Tack så mycket wang! såg inte ditt inlägg förrän nu, detta gjorde mig lite generad hehe! :D

2009-08-01 @ 14:01:10
URL: http://IdaIssabella.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback