untitled

Skrevs 2009-08-13 klockan 04:33:15


Nu får man ta och rappa på med bloggandet innan man tappar det helt, och det vill vi ju såklart inte (:

Igår vaknade man en aningen tidigt. Klockan fem på morgonen! Alldeles för tidig för min dygnsrytm. Kände hur ögonen ville falla ihopa igen, men det var bara att sluta gnälla och resa sig upp på andra tankar.

Körde andra man positionen. Första gången och det var faktiskt riktigt kul, för man irrar bara rundor och hjälper dem andra. Fick i för sig göra en hel del, men de var varierande och nått lite extra, problem som inte brukar inträffa så ofta som man får lösa. Helt okej jobbedag!

Efter jobb ställde jag mig framför spegeln och började på koreografin. Några sms senare begav man sig till abf lite tidigare för mossy och warda ville göra dans till deras duett (:

Dansen gick bra. Hoppas dansarna tyckte om det. Höjde nivån en aningen högre än vanligt. De är kanske lite ovana nu till en början, men det blir säkert bra i slutändan (:

Totalt bytade jag tröja två gånger så svettig som man blev. Haha. Men det är också ett bra tecken! Kämpar mer! Känner också nu att de mesta av dansglädjen är tillbaka. Förhoppningsvis växer de ännu mer.

Här kommer lite allmän information kring mig och dansen. Vi är rätt få dansare i nuläget, men det var vi förra året också, men ännu färre i år. Allt har även sin förklaring. 

Det blir mycket sånt över sommaren i samband semestertider. Några är ute och reser. Några känner att de vill ta det lugnt över lovet. Några ska börja ett nytt liv efter nian. Så där tappar vi en stor bunte..

Dock tycker jag att det är lite synd att de inte blev någon dans för årskurs 1-6:orna. Vi var tre ledare och de var bestämt att någon av de andra två skulle hålla i det, men sen blev det strul hit och dit eftersom chef gick på semester så blev det som de blev.

Nu ska jag inte bara skylla ifrån mig. Visst är det mitt fel också. Jag tar på mig skulden på att dansen inte har varit lika seriös som den brukade vara. Allt jag har att säga är.. Everyone has their ups and downs.

Jag vet att folk förväntar sig mer ansvar från min sida. Men det är inte så lätt som ni tror, att vara ensam om att ta hand om 30-50 dansare som vi brukade vara. Man klarar inte det själv. Då deligerar man över ansvaret till andra ledarna. De får ett ansvar.

Men man förväntar sig mer från dem. För det är alltid jag som får ringa/smsa och jaga alla inklusive de mindre. Alltid jag som får boka alla tider och planera in uppvisningar. Alltid jag som får remixa ihopa alla låtarna. Etc etc..

Eftersom vi är få dansare och inte har så många låtar att visa upp, har jag valt att ställa in dansuppvisningen för att det inte är lönt att visa upp danserna.

Istället har jag bestämt att vi ska göra ett speciellt introduktionsnummer till bomässan som jag lovat ulrika thulin. Det äger rum på folkets park i mitten av september. Så kom dit om ni vill komma och kolla. Galet bra kommer de att bli! Ja, sen oss dansare imellan, ni förstår vad jag menar..

Till hösten kommer en del tillbaka och några nya har jag fått höra. Har även fått erbjudande om att lära ut i hässleholm. Men dessvärre har jag en tråkig nyhet. Det är att jag har valt att avstå som danslärare. 

Detta är för mitt eget bästa och för mig själv egentligen. Jag har inte utvecklats som jag borde ha gjort som dansare under dessa två åren som lärare. Man lär sig hur man ska lära ut till folk, men man blir själv inte en bättre dansare enligt mig.

Istället blir det ta så många kurser som möjligt nere i malmö hos the hipdrop. Börja inrikta mig inom new school hiphop, poppin och breakdance. Jag kommer fortfarande att träna på abf & aulan. Freestyla och öva mig själv till en bättre dansare. Försöka hitta lite folk som jag kan köra koreografier med. Kommer förmodligen att visas upp på min youtube channel. Dessutom ska jag hoppa in på musik och show ibland eftersom monique har diskuterat med mig om det.


Idag har inte alls hänt mycket. Jag vaknade till liv lite efter elva tiden. Lagade tacos som frulle. Sen började man städa lite smått här i hemmet innan jobb. Körde nere i säckningen idag, så det var bara tråkigt!

När jag kom hem vid tio tiden, tänkte jag att jag skulle tvätta. Så jag började sortera kläderna. Bar ner tvätten. Men helvete heller! Vaktmästaren hade tydligen stängt av strömmen till tvättmaskinerna och torktumlaren.

Förmodligen så märkte han eller så har han fått klagomål på att folk tvättar på andra tider än vad man ska, så mina egna bestämda tvättider funkar inte längre =p

Godnatt!


kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback