lägenheten

Skrevs 2009-12-11 klockan 01:57:44

Först och främst tänkte jag börja med denna låten för det hjälper mig att tänka lättare. Ni kanske inte ser någon mening med det, men för mig blir allting mycket klarare.



Ja då ska man börja någonstans också? Jag har då spenderat två år av mitt liv i denna lägenheten. Men det är inte förräns nu som man inser hur otroligt många minnen man lämnar bakom sig. Åren går fort..




Jag minns hur mysigt det var med alla filmmaraton kvällarna. Alla saker vi hittade på, och hur otroligt muppiga vi var. Allt från kuddkrig, catfight, busringa folk, peter answers, rycka till i muppar som sov, till att bygga koja av madrasser och massor av annat.
Att vi skulle dra igenom massvis med filmer, men som alltid ingen pallade efter en sådär tre stycken. Jag och andres var alltid de som la sig sist, förutom en gång när julia också var rätt taggad och ville känna sig duktig. Hur chilliga vi va när alla gick runt i softiskläder ner till ica och handla tilltugg. 
Detta är det starkaste minnet som sitter kvar, och kanske även det man tagit vara på mest.

Vardagsrummet har mer historik som:
Alla sjukt många singstar/buzz kvällar.
Jag och kenny "var" så coola och varvade guitar hero spelet som ett band.
När cornelia knäckte mig på guitar hero.
När alexandra slängde ut mina kläder =p
När folk som rökte vattenpipa tappade sån glöd på golvet.
Min 20 års dag efter våruppvisningen.
Helsingborgsfestivalen 2008 johanna, malin, etc etc..
Helsingborgsfestivalen 2009 rebecka, matilda etc etc..
Alla jävla satans fester hos mig.
Det är många fler, men minns inte allt.





Detta unika rum har jag tillbringat den största delen av tiden. Mitt såkallade råtthål. Alla nätter jag spenderat själv, och tillsammans med olika personer. Projekt fixa rummet, när kenny hjälpte mig med att renovera rummet. Min första c-walk video. Glömmer aldrig alla chilldagar med killarna. All the talk. Man that was some deep shit..





Jag var aldrig i mitt kök typ om jag inte skulle fixa käk, och även då käkade jag mestadels i sovrummet. Men minns några roliga händelser..

En gång var när jag, johanna, malin och kenny skulle baka kärleksmums. Vet inte riktigt hur det gick till, men när jag skulle öppna florsocker paketet så föll allt ner och kletade på min och johannas byxor. Vi fick oss ett gott skratt :o)

En annan gång när alla fyra skulle diska, så började vi ha såpkrig och kleta i varandras ansikten. Som det sprangs rundor i lägenheten. Kul va det!





Finns inte så mycket att berätta om en toalett? Den ska ju bara behöva användas vid behov. Men jag minns när anna-maria behövde låna toaletten ganska länge efter en fest. Stackare. Hon fick med sig en hink hem som jag fortfarande inte fått tillbaks, men den kan hon behålla som minne :)

Jag och johanna hade också en teori hur man kunde duscha effektivt om man är flera. Man går in två och två med ryggen mot varandra. Så tvättar den ena sig med vatten, och när den personen är klar, så vänder dem båda samtidigt så att den andra kan tvätta sig. Sen gör man igen och gör samma sak med schampo och vice versa.

Vi ansåg detta som effektivt eftersom det kommer hela tiden liten skvätt vatten på den andra personen medans den ena tvättar sig. Smart va? Haha.


But it's time to say goodbye..

kommentarer
Postat av: MaRiiaaa

fan va cool vägg där det står ditt namn :D

ska du fixa sånt i din nya lägenhet oxå ? :P

2009-12-11 @ 18:57:38
URL: http://annamariiaaa.blogg.se/
Postat av: roos

sv: allt bra?

2009-12-13 @ 00:46:31
URL: http://frokenroos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback