sthlm trip

Skrevs 2009-05-05 klockan 16:16:12


Fredag

Vaknade upp med zombipower lite över 06.00, tog mig en dusch och packade ner det sista, tryckte ner min kudde med så jag kunde nanna med på tåget. Skickade sms till alla, för att typ halvt väcka dem om de skulle missa tåget. Fyfan vad jag längtade den stunden, var ju bara några minuter tills man satte sig på tåget!

Drog med mig min resväska raka vägen till stationen, träffade på aaajdis pimp fassa som tutade med sin bmw z4 ;) Första personen man träffade var andy som också var på väg, alla andra var ju redan där, och emma jäktade mig med en massa sms, lite oroad var hon att jag skulle missa tåget. hahaha.

På tåget så var jag på topphumör, kunde bara inte hålla käft, truten gick 24/7, förstår att vissa ville mörda mig, men glädje och längtan spred jag nog allt :D Gick även in på bistro med andy, aaajdis och mupp till och fikade, kände mig vuxen dåå. hahaha. Inte ofta man sitter på ett café och fikar precis. Ett minus var att jag köpte världens äckligaste dricka, lukta bara kuk och man klöktes som bara faan. Köpte en fanta istället och tryckte i mig det, mmmhmm :D

Väl framme i sthlm så var de flesta hungriga, så vi stack till mc donalds. Efter det skulle vi leta upp vårt vandrar hem, tog inte så lång tid, anna-maria och emma var ju pimp på läsa karta. Varmt var det och man svettades som ett lökhue. Så kunde vi heller inte checka in förrän mellan 15.00-18.00, tur att vi fick lämna väskorna så länge.

Sen bestämde vi alla för att leta reda på Orionteatern, så vi skulle hitta lätt på morgondagen. Vi fick med oss en guide också, lisa, emmas kompis som hon så gärna ville träffa. Medans de snacka så titta vi andra på en massa folkmassor från vänsterpartiet och människor på alevedoncyklar, rätt najs med tandemcyklar :)

Det tog en jävla tid att gå från vandrarhemmet till Orionteatern, men ok, vi muppade också, gjorde en massa stop. På vägen dit var mupp så trött / lat på att gå, så jag fick bära henne som en jude =p tur att man är snäll!
När vi väl hittade stället, så var det bara att vända och gå tillbaks igen, men denna gången pausade vi på ett ställe och köpte glass och dricka, wihiie.

Tillbaks på vandrarhemmet, så var alla så fett rastlösa, hade tyyp inget att göra? Fanns ingen tv, så blev ingen talang som muppen längtat så mkt efter :) 
Sen suger det att surfa på en publik/offentlig dator. Borde tagit med min, så vi kunnat chilla och dra igång lite filmer, men men, lätt att vara efterklok. 

Vi vilade ett tag och drog ut sedan ut för att äta, vi stanna på nått kebab/taco ställe, maten var helt ok, men att betala så mkt för ett riskorn var fan inte värt det.

Åter tillbaks, och alla fortfarande lika rastlösa, så vi gick ut mot kajen istället och snackade och tog friskluft. Sen gick jag, challe och muppen tillbaks för de börja bli kallt också. Muppa oss lite och snacka. Kvällen sluta med att alla bara tog de lugnt , lite överallt i vandrarhemmet, vissa i köket, några i sovsalen, och några vid receptionen. Vi slockna nog vid elva/tolv tiden.

Lördag

Vaknade vi vid nio tiden, så skulle alla duscha, fixa och göra vid sig. Bestämde oss för att dra in till stan, för vi några timmar på oss att dra och shoppa innan bounce caution började. Så vi delade på oss på tjejer och killar. Tjejerna gick i förväg för de tyckte vi var sega. Jag, kenzy och andy tog det lugnt och chillade lite, drog sen direkt mot centrum, gick rätt bra för mig att läsa kartan, snacka om stolt! Så skulle vi hitta Caliroot eftersom andypandy så gärna ville dit. 

Jag var så hungrig att jag höll på att dö, gnällde som åsna efter mat, och lyckades övertala kenzy och andy att stanna på ett kebabställe till slut, krängde i oss massa god kebab! Dessutom kom tjejerna och hämta deras väska som jag fick bära på -,-

Sista stopp var vid T-centralen, så ser jag en skylt, där det står typ TopStreetWear, jag hojtar jag till om klädesbutiken, andy bara vände sig tveksamt om, medans kenny bara sa typ: ofta! Men så fan heller , de hade feel! Det var verkligen sant :)

Sen fick vi skynda oss till bounce, blev lite tajt med tiden, men vi hann. Så väl inne i salen, var de bara ståplatser och framför oss fanns en duk, de satte igång en skitseg film på en person som tog sig an en resa mot bounce, orionteatern.

Efter showen.. säger bara en sak.. fyfan vad unikt det var.. man blir lika paff var gång man ser dem.. Danserna var kanske inte lika bra som de har gjort förut, men underhållningen ägde sönder! Skumkriget var fett kuul :) Bounce Steet Dance Company for the win!

Blev att vi alla vinka hejdå till Nicole, för hon skulle tydligen redan hem till perstorp då. Efter det var det bara att vända hem till vandrahem igen, skulle bara lämna saker snabbt, sen ut och äta, men challe och muppen sära från oss, för de orkade inte, utan drog sin väg nån stans i gamla stan.

Sen gick vi längs västerlånggatan letandes efter ett krängeställe, hittade tyyp bara dyra matställen, men hittade till slut ett ställe som vi alla enades om. Träffade även på julia och challe som hade vatt på en klädaffär.. Mupp handlade en fin klänning :)

Efter maten så hade vi alla bestämt att vi skulle handla efterrätt inne på Ben & Jerry's. Överraskade mupp med en glass :)  fyfan va gott det var, jag lovar, orgasm på heltid! På vägen hem drog vi snabbt in på coop nära för att handla lite småkäk som jag kunde äta under kvällen och till frulle på morgondan.

Alla var så trötta när vi kom hem, så blev att alla gjorde vid sig till sängs, men jag och challe orkade inte riktigt sova än, så satt vi och käka inne i rummet, hahaha, fan va alla störde sig på oss! Mest emma och anna-maria.. Ville va snäll sen, så vi gick ut till receptionen istället så alla fick sova i lugn och ro. Muppen låg på en sån konstig ställning, hade huvet över sängkanten, lite gulligt var det, men väckte henne och sa till henne sova ordentligt istället :)

Sen vid tre tiden på natten, så gick jag och challe och la oss. Släckte och det var helt mörkt. Så är man såklart så klantig och välter nästan ner hela skåphyllan, förde ett jävla väsen, så alla vaknade väl till tydligen, sen gick man och nanna kudden :)

Söndag

Då var det hemgång. Vaknade sex på morgonen, usch säger jag bara! Vi packa alla ner våra grejer, gjorde vid oss, tog en frulle och stack sen. Så skulle vi tydligen gå, värna om miljön =p

Blev lite halvstressigt sins i mellanåt, men vi lyckades ta oss dit i tid. SJ restrukturerade om sina banor, så blev att vi fick ta buss från central till söder, sen tåg därifrån.. På tåget sov man typ hela vägen, kände mig som ett dött lik. Hände en tragisk sak, men jag får väl skylla mig själv.. men skitsamma nu.. Sa hejdå till alla!

Stack hem. Sov en stund. Sen till dansen, chillade lite där med nicole, kenny och jackie. Drog till ica snabbt för att handla, sen hem igen..

Denna helgen har vatt super! Lätt värd att lägga på minnet Tack alla muppar för en trevlig vistelse. Har nog inte blivit så misshandlad förr, men jag överlevde hela resan :D Det var en mysig helg, så jävla kuul också, skitnajs, så roligt har man inte haft på många helger. Synd att tiden bara rann iväg så snabbt, men men, har man roligt varar det roliga inte länge :)


kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback