moderat

Skrevs 2010-09-20 klockan 13:57:43

För er som inte tror på moderaterna, det är dem som ger sverige en framtid. vi behöver konkurrens i sverige, och jag tror på HÅRT ARBETE ska löna sig. det dem gör är att det kommer att bli svårare för alla glidare som lever på socialbidrag får kämpa hårdare, det skadar ingen av? det betyder inte att deras bidrag försvinner helt, bara en marginel skillnad bara. då inser folk vafan sitter jag här för och lever på bidrag och kanske börjar kämpa? får jag inget jobb då får jag förfan börja plugga?! det är så det är från början ju. samma sak som på en jobbansökan, två parter kämpar men bara den bästa får jobbet. vi behöver lite vett i våra skallar här i sverige. varför ska vi höja skatten när vi fan redan har bland de högsta i världen? helt sjukt asså.. sen har vi redan det så ganska så jämställt ändån.. vi behöver inte överdriva liksom! det finns länder som har det mkt jobbigare än oss redan, tänk på alla fattiga, handikappade människor i världen som lever ute på gatan. det är omöjligt för en svensk att jämföras med dem. jag säger bara detta för att jag tror att konkurrens ger sverige en utveckling, en drivande kraft, jag vill fan inte att kina, indien, usa ska springa ifrån oss så snabbt som dem redan gör!

Är det konstigt att alla vill flytta härifrån? Här sitter vi och gnäller om småsaker som hål i dörrar, mitt barn dör av 35 graders värme utan skuggtält som egentligen inte spelar någon roll. Jag vill inte lägga ned mina skattepengar på bagateller. Snacka istället hur sverige kommer att vara om 10år?

Tro på moderaterna, och ge dem en chans! Dem har haft en svår sits nu under lågkonjukturen, vilket parti som helst hade skött det mer eller mindre dåligt. För dem som inte har insett, så ligger Sverige bäst till av alla europeiska länder, det ska vi ha jävligt bra credit för, och allt fler tar sig ur sin arbetslöshet trots dåliga tider. 4 år till och fler kommer att förstå! Så istället för att bedöma med missnöje och kritik, börja inse. Ta reda på fakta och gå inte bara rak på svar, och tänk till en gång till innan vi drar slutsatser?! Jag tror på moderaterna, och jag tror att dem kommer att fixa jobben, pengar ska utvecklas, inte bara drivas runt. Läs deras program noga! Mer behöver jag inte säga.

http://moderat.se
känns som många skanar visioner för perstorp.. istället gnäller man om småsaker om hål i dörrar etc som eg inte spelar ngn roll.. snacka istället om hur man vill att perstopr ska vara om 10år.. långsiktigt

kommentarer
Postat av: Emma

Jag förstår hur du ser det, och du har en bra vision. Dock så är det sådana som mig som sitter i kläm. Jag studerar men är hemlös, och staten vill inte hjälpa mig. Jag kan inte hoppa av för att börja jobba då man inte får jobb förrän man studerat klart. Så vad ska "sådana som mig" göra?

2010-09-20 @ 14:04:11
Postat av: Quang

Om du studerar. Varför skulle du behöva jobba för att få pengar, du får ju låna pengar från CSN? Visst kan det vara svårt att hitta bostad ibland, men du får bita på det sura äpplet och pendla lite längre ifrån till en början, tills du hittar en bostad närme din skola?

2010-09-20 @ 14:10:00
Postat av: DaiShan

Emma, vad tror du en Röd/Grön regering hade gjort annorlunda gällande bostäder för dig att bo i? Troligen inte mycket. Du kan idag lika mycket som vid en Röd/Grön regering skaffa dig ett extra jobb ifall ditt CSN lån inte räcker till för det ekonomiska, samt att en uttagen examen ökar chansen till jobb så det gör ingen skillnad. Däremot vet jag att Alliansen har diskuterat (genomfört redan) att taket för vad man får jobba på sidan om CSN lånet ska öka så att de studenter som vill och kan ska kunna förbättra sin livs standard under studierna ytterliggare.



---



När det gäller de påhopp som Röd/Gröna gett Alliansen för Sjukvårds köer mm. Så har man hela tiden tagit upp specifika personer som har "suttit" i vård kön länge och redan är drabbad av en alldeles för lång vänte tid. Men så har det varit i Svensk sjukvård under hela 2000-talet och innan dess med vilket man knappast kan belasta Alliansen för. Sedan att man gör förändringar för att försvåra för de som Quang kallar "glidare" betyder inte att de som behöver vård, inte kan jobba kommer bli utan ersättning för att klara sig.



Får man sedan igenom att mer privatisering i vården slår igenom så ger det möjlighet att öppna upp flera aktörer som vill hjälpa den som behöver vård vilket gör att köerna kortas ännu mera.



Man ska inte behöva vänta ca 1 månad om man behöver träffa läkare men inte är akut sjuk/skadad.

Det ska inte behöva ta 4-5 timmar minst om man är akut sjuk/skadad innan man fått hjälp.

Det ska inte behöva ta månader för att få göra operationer.



Det tror jag kommer lösas med att man öppnar för privatisering av sjukvården.



En annan positiv sak är att med stor säkerhet så kommer det öppna sig för sjuksköterskor och undersköterskor kommer få möjlighet till bättre löner då de privata sjukhusen kommer att betala mer pengar för att få de som presterar bra på sitt jobb för att kunna ge så bra vård som möjligt. Vilket kommer motivera och skapa bättre trivsel för dem

2010-09-20 @ 14:49:09
Postat av: Aristo

Hm? Klarar du dig inte på CSN? Jag har hyra på 3,7k och går ändå "plus" 2k i månaden. Hemligheten? Super inte bort mina pengar ;).



Ang bostad: det är svårt att hitta bostad, spec i början. Kolla runt bland annonser, snacka med klasskamrater i skolan om de känner ngn med ett temporärt ledigt rum. Det är inte statens uppgift att fixa bostad till alla som valt att studera och flytta hemifrån. Gör ngt åt saken själv istället.

2010-09-21 @ 15:54:17
Postat av: Aristo

Tillägg: Hur skulle du gjort om du bott i ett annat land? Sverige är ett av de få länder där det inte bara är gratis utan att vi faktiskt får BETALT för att plugga. Tänk på det du ;)

2010-09-21 @ 15:56:28
Postat av: kaatthy

naajs! tycker oxå att det är bra med moderaterna :D

2010-09-22 @ 01:02:24
URL: http://muiimuuii.blogg.se/
Postat av: free lotus

Solidaritet för de rödgröna är att utjämna ekonomiska klyftor och allmänna olikheter. Fattigdom ska bekämpas genom höjda bidrag.



Solidaritet för de borgerliga är Sveriges ekonomi och sysselsättning (det som ska finansiera hela kalaset). Fattigdom ska bekämpas genom fler jobb.

2010-09-22 @ 12:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback