jag lever

Skrevs 2011-03-03 klockan 22:40:25

Jag lever. Har bara haft svårt att ta mig tid för att uppdatera. Är cpbusy med restaurangen och de ganska segt med mobilt bredband. När bredbandet kommer blir de förhoppningsvis lättare.

Jag berättar kortfattat.

Restaurangen går bra, men det har varit långa dagar bara. Det blir bättre när vi har mer rutin och ett schema vi följer efter.

Dansen går utomordentligt och jag älskar redan folket där, riktigt sköna människor. Gjorde audition till historien tusen och en natt, till en av de största rollerna och fick det! Jag behövde verkligen detta.. för mig!

Historien i korthet:

Kungen och Drottningen har en sval relation. När Kungen kommer hem tidigt från en resa tar han Drottningen och hennes älskare på bar gärning. Han blir så arg att han dödar dem båda. Han tar händelsen så hårt att han blir galen och vill hämnas på hela kvinnosläktet. Därför gifter han sej med den ena kvinnan efter den andra och dödar henne morgonen efter tills han möter Sjeherezade. För att undgå att gå samma öde som sina föregångare till mötes börjar Sjeherezade berätta en saga för Kungen på bröllopsnatten. Hon slutar dock berätta innan berättelsen är slut och eftersom han vill höra slutet kan Kungen inte döda henne. När den första sagan är slut börjar hon på en ny och fortsätter så i 1001 nätter. Då visar det sej att Kungen har tagit så djupt intryck av sagorna att hans galenskap har släppt och han inser livets skönhet igen. Och de lever lyckliga i alla sina dagar.

kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback