1 årig danslinje

Skrevs 2012-08-16 klockan 12:58:52

Befinner mig på åsa folkhögskolas 1 åriga streetdanslinje och så har man lovat att uppdatera mer om mitt nya kapitel här ute i skogarna. Jag lovar att göra mitt bästa för att hålla detta löfte.

Jag kom som sagt hit igår efter att ha kört från Lessebo kommun, tog cirka tre timmar och en kvart, trots att GPS sa att det skulle ta 4,5 timme. Fast and furious!

Jag tänkte först hmm och var lite väl skeptisk första timmen, men sen efter en middag på samma bord med mina rumskamrater från min stuga släppte det lite mer. Vi gjorde till och med en hejjarramsa som vi senare ska köra på vår brännbollsturnering.

Den låter såhär:
Vad börjar på A?
Almen, almen, hejja hejja almen!
När ölen är blå är älgen kall.
Almen, almen, hejja hejja almen!
Vi kan alltid bryta armen, men aldrig bryta almen.
Almen, almen, hejja hejja almen!
I said tss, it's cold in here, there must be some almen in the atmosfear.
Almen, almen, hejja hejja almen!

Fick veta att jag delar rum med Eddie och inte på ett av spökrummen på åsa. På stugan Almen såklart!
Känns skönt att inte behöva sova med en främling. De kommer att bli ett najs år!


kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback