Tight Eyez

Skrevs 2012-11-08 klockan 09:59:00
Wow workshopen var något som jag på länge kände att jag behövde en dos av. Ruset sitter kvar än! Gårdagen var så himla, sjukt, jävla, bajs inspirerande. Ni förstår inte vilken kick det var? Det var precis samma känsla som jag kände för 2,5 år sedan när jag tog min första workshop från dansarna, från Los Angeles. Hur man insåg hur kass man egentlige är jämfört med dem? Hur besviken man var? Men ibland krävs det en rejäl nedgång för att ta sig högre upp än man någonsin varit. Igår var inte så nedskärande som det var då, men det fick mig dock att inse vilken nivå jag fortfarande har att jobba på för att äns komma i närheten av dem. Killen hade sjukaste kroppskontrollen jag någonsin sett. Det går inte att beskriva. Kontrollen och snabbheten. Nu spelar det faktiskt inte roll om det var krumping eller någon annan stil, men faktumet att han hade kunnat vara vilken duktig dansare som helst. De har givit mig motivation att kämpa ännu hårdare. Tight Eyez tränar 3-4 timmar varje dag, och i början när han började så var det upp mot 6 timmar om dagen. Hållt på så i 15 år just nu. Tagit ballet klasse i 5 år. Så disciplinerad och motiverad! Inte nog med det? Dessutom har han format krumpen och gett den dess grunder och han skapar och rappar sin egen musik också. Sånna människor blir man så himla imponerad över. En människa att se upp till!
 
Förmodligen har det mycket med hans personlighet, uppväxt och allt dåligt runt omkring att göra. Allt det pushar honom att göra det han gör idag. De var det enda han hade att kunna kämpa för i den tuffa miljön. Jag är glad att jag fick ta del av hans livserfarenheter. De var dem 2 mest intressanta timmar med frågestunder i mitt liv.

kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback